יום ראשון, 1 במרץ 2020

ירק השדה- סיורים חקלאיים, קטיף כלניות, אפונת שלג ועוד



אם אתם רוצים פעילות כיפית, מהנה, לכל המשפחה, עם הרבה אושר על הפנים של הילדים, זו בול הפעילות בשבילכם. במרכז הארץ, מזרחית למחנה גלילות, נולדה לה פנינת חמד, שהחלה כשיתוף פעולה ייחודי בין משפחת כהן, משפחה וותיקה של חקלאים מאזור כרם שלום בעוטף עזה ושני בניו, גיא וניר, יחד עם רמי קנטור הבעלים של משק קנטור ברמת השרון, הוליד את אחד משווקי האיכרים שקיבל את הכינוי "אי ירוק בעיר", המעניינים ביותר לתוצרת חקלאית מגוונת, טרייה, הישר מהשדה ללקוח, בלב השדות של רמת השרון.

במטרה להחזיר לקהילה שפוקדת קבוע את המתחם החקלאי, החליטו אלי כהן ובניו, לעבד 100 דונם של אדמה מסביב למשק, במטרה לגדל בה גידולים מיוחדים, המיועדים לקטיף עצמי וסיורי הדרכה של חקלאות לכל בני המשפחה. ושם תוכלו למצוא קטיף מגוון של: כלניות, נוריות, פלפלונים (בחממות), אפונת שלג ועוד.

אנחנו בילינו עם כל המשפחה, כשעתיים (זמן הקטיפה מאוד תלוי בגיל ויכולת הילדים) לערך עם בנות 3+4 ובן שנה שלרוב היה בעגלה, אבל דאג לרוץ כבר במרחבים הפתוחים. התחלנו בקטיף הפרחים, שעלותו 25 שקלים ל-20 פרחים, ניתן לקטוף מכל הבא ליד, כשבעת התשלום תקבלו מספריים לטובת גזירת הפרחים. לאחר מכן, קיבלנו הנחייה והסבר קצר ויצאנו לדרך. קטפנו כלניות במגוון צבעים שבדרך כלל אסור לקטוף אך פה מדובר בקטיף ייעודי שזו מטרתו. ולאחר הפוגה קלה, הלכנו גם לקטוף פלפלונים בחממה מסודרת, כשקטיף הפלפלונים עלותו 20 שקלים עבור כל קופסא שממלאים, שלדעתי היא מכילה לפחות קילו תוצר, משלמים 20 שקלים, הם היו טעימים חבלז, באמת שקשה להסביר כמה שהם היו טעימים, טריים ופשוט נהדרים.


לאחר מכן, עברנו דרך ה"השוק" קנינו מיץ תפוזים סחוט טרי (מומלץ בחום, מדובר בזן מתוק וטעים מאוד), תירס מתוק מתוק קופקטי ויוצא דופן ועוד פירות וירקות טריים וטעימים. משם המשכנו לשולחנות הפזורים בחוץ וערכנו פיקניק משפחתי משולב מהדברים שהבאנו וממה שקנינו כמובן. הייתה במקום מוזיקה נעימה וקצבית. בין לבין ביקרנו גם בשירותים כימיים (יש כרגע רק אחד) שניתן להשתמש בהם לפי צורך, כשאנחנו הגענו הם היו נקיים וסבירים בהחלט עבור סוג כזה של שירותים. 


לסיכום, היה לנו נהדר, ובאופן אישי אני ממליצה מאוד על החוויה, זה היה בדיוק מתאים ליכולות ולרצון שלנו, כך שהקטנים והגדולים נהנים מאוד יחד. בנוסף, יצאנו עם שלל מהמם (הזר כלניות ונוריות) ועם פירות וירקות טריים וטעימים.

בנוסף, ביום הבחירות תוכלו ליהנות מסדנת החמצת מלפפונים, יתקיימו במקום סיורים שעלותם 15-25 תלוי מה תבחרו לקחת (זר פרחים, צנצנת חמוצים, אחר), אפשר לבחור ולקנות גם וגם וליהנות מכל העולמות...

כדאי להירשם מראש דרך טלפון  0508134444
כתובת המקום להזנה בוויז- קטיף כלניות ירק השדה (יש גם שלטי הכוונה)

שווה לבקר גם באתר הבית ירק השדה, אחרי שרואים את התוצרת הטרייה והטעימה במקום, אין לי ספק שתרצו את התוצרת גם בבית.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...