יום חמישי, 17 באוקטובר 2019

ספר ילדים חדש-  אצבעון הקסם מאת אסנת נווה

אצבעון הקסם, ספר מעורר מחשבה ופותח את דלתות הדמיון למבוגרים וילדים כאחד. אני בחרתי להקריא את הספר שקיבלתי לבנותיי, בנות שנתיים פלוס וארבע, בשל גילן הצעיר אני מנגישה עבורן את הפרטים בדרך חוויות וחיבור למה שהן כן מכירות. אני תמיד אעדיף ספרים שמעט בוגרים יותר עבורן כדי להקפיץ אותן למדרגה הבאה. זו הגישה שלי כמובן, היא אינה מבוססת תאוריות או לימודים ספציפיים בנושא.
הסיפור בספר הינו על סיפור הבריאה, דרך עולם האותיות שמדברות על עצמן כאילו היו בנות אדם, סיפור הבריאה הוא סיפור שבנותיי עדיין לא נגעו בו ולכן זו הייתה הזדמנות נהדרת להתעכב על הנושא ואף לפתח אותו. מכיוון שתחום האותיות כן דובר רבות אצלנו בבית והן אף עובדות בחברות ולומדות אותיות זו הייתה הזדמנות מצוינת להראות להן את האותיות באור אחר.
אסנת נווה, כתבה סיפור ייחודי ומסקרן במיוחד, היא פותחת את הסיפור בכך שהאל רצה לברוא את העולם וחיפש "אצבעון" שינהל ויטפל בקסם הבריאה. וכך אחת אחרי השנייה, האותיות מספרות על עצמן ומדוע דווקא הן יכולות לעמוד במשימה.
מה שאני לא הכרתי ולמדתי בעצמי בזכות הספר זה על "מאמר האותיות" שמופיע כהקדמה לספר בראשית בספר הזוהר, אז זכיתי בעצמי ללמוד משהו חדש וזה כשלעצמו נהדר.
את הספר מעטרים איוריו של אייל לוי בצבעי שחור, לבן כסף וזהב מה שגורם לספר להיראות בוגר יותר ומראה מושך לכל מביט בו. האיורים כשלעצמם מעוררים מחשבה ובשל כך כמובן גם שיח שזו אחת מהמטרות שלי לפחות ברגעי "ההפרייה" האלו עם הילדים.



                                    
"אצבעון הקסם" מאת אוסנת נווה. איורים: אייל לוי. הוצאת ספרי ניב, עמודים לא ממוספרים. מחיר לצרכן 65 ש"ח, מנוקד. להשיג בחנויות הספרים ברחבי הארץ או באתרי הספרים המקוונים ברשת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...