יום חמישי, 26 במאי 2022

"דו רה מווווו" הצגה לילדים




מבחינתי תרבות זו דרך חיים, חלק מהשקפת עולם וכל מה שבין. מגיל מאוד צעיר אנחנו מבלים בהצגות תיאטרון, מחזות זמר ועוד עם הילדים. הלכנו עם הילדים (בני 3.5+5+6) למרכז ענב בתל אביב לבלות מההצגה "דו רה מוו" של "תיאטרון משקפיים", זוכת פרס הצגת השנה בפסטיבל אסיטז'.

בגדול ההצגה מומלצת החל מגיל 6, אבל בלב שלם אני יכול לכתוב שהיא מתאימה לגיל צעיר יותר, הילדים היו מרותקים להצגה, גמעו כל מילה וכל סיטואציה.



ההצגה ממחישה את הספר המוכר והמוערך "דו רה מוווו", אשר שם לפנינו סיטואציה בה הכלל דוחה את השונה וממחיז בצורה נפלאה את הדרך שבה השונה בוחר קודם כל לבחור בעצמו, בעצמאות שלו, במי שהוא, בקול פנימי שלו מול כל מה שהכלל מנסה להכתיב לו. . עבור ילדים זו דוגמה קלאסית, שיטה להתרחש בכל מקום ובכל מסגרת. אני באופן אישי בעד להפגיש אותם עם סיטואציות מהחיים ושילמד מגיל צעיר להתמודד איתן.



ההצגה סוחפת אחריה את כל הצופים, עם מוסיקה נעימה, תלבושת מקסימה של כל השחקנים, עם איבזור יחסית מינימלי אך מספקת ותפאורה פשוטה אך ברורת לעין זורה אחת לאחד עם תוכן העלילה. כהצגה שמבוססת על ספר מצליח כל כך עם הרבה ערך שניתן לילדים, אין ספק שהיא מהווה הצגת חובה מבחינתי. מדובר בנושא שכולנו מכירים מקרוב ולא משנה באיזה צד עמדנו, נכחנו במצבים דומים לזה בחיינו. 

 


 

קצת מההצגה...

בְּבֹקֶר אֲבִיבִי מִתְכַּנְּסוֹת הַפָּרוֹת כְּדֵי לַחֲגֹג עִם פָּרָה'לֶה אֶת מְסִבַּת הַפָּרַת-מִצְוָה לָּהּ..
כֻּלָּן מִתְכּוֹנוֹת לִגְעוֹת יַחַד אֶת "הִמְנוֹן הָמוּ" הַמָּסָרְתִּי, אֲבָל אֲבוֹי! פָּרָה'לֶה הַצְּעִירָה לֹא גּוֹעָה עִם כֻּלָּן פֶּה אֶחָד, אֶלָּא מְזַמֶּרֶת מוּ מִשֶׁלָּה, שׁוֹנֶה וּמְיֻחָד..
אֵיךְ יָגִיבוּ אַחְיוֹתֶיהָ הַפָּרוֹת - פָּרָדִיגְמָה, פָּרָנוֹיָה, פַּרְפָּרָצִית וּפָּרַפְרָזָה - עַל הָמּוּ הַמִּתְפָּרֵץ וְהַמִּסְתַּלְסֵל? וּלְאָן הוּא יוֹבִיל אוֹתָהּ בְּסוֹפוֹ שֶׁל דָּבָר?

מחזאית: שירלי יובל יאיר במאי: לירון נח עיצוב תפאורה ותלבושות: זוהר אלמליח מוסיקה: אלעד פרץ קוראוגרפיה: נטע מידן עיצוב תאורה: אמיר קסטרו עוזר במאי: אלון גצוביץ שחקנים – רוני אקרמן, דורון לוי, נועה טסה, טל וניג, קורל קראוני ודנה כהן צילום הנהס: יולי בירן







 


כרטיסים להצגה לרכוש באתר עיריית תל אביב

מרכז ענב- אבן גבירול 71, תל אביב – יפו

 

***קיבלנו כרטיסים להצגה לטובת סקירת ההצגה 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...