יום רביעי, 19 ביוני 2019

ספר לילדים-סיפורים במעגל השנה- מבחר סיפורי חגים ומועדים









ללא ספק, מדובר בספר ערכי, אחר ושונה, לא דומה לאף ספר שיש לנו בסיפרייה (ויש לנו לא מעט), מלא בסיפורים שעוברים מדור לדור, כאלו שאנחנו רוצים להעביר לילדים שלנו, אך לא תמיד יודעים איך לספר ו/או בקיאים בהם עד היום. מדובר בלקט סיפורים עשיר אשר נפרס על פני כל השנה, סיפורים לכל המועדים החשובים לנו מבחינת מסורת היהדות , עם עשרות מעשיות עממיות לצד סיפורים עכשווים. 
את הספר אני מקריאה בחלקים על פי המועדים השונים, זוהי דרך נהדרת עבורי לחבר את הילדים למסורת והתרבות ולהעשיר את עולמם. 

הילדים התחברו מאוד לסיפורים, נשארו שקטים ומשתוקקים לעוד סיפורים, זה המצב הכי אידאלי מבחינתי, שהילדים נשארים עם טעם של עוד וכמהים לשמוע עוד סיפורים באופן כללי ועל אחת כמה וכמה על המורשת שלנו.

לוח השנה העברי מזמן לנו מפגש מעשיר ומחמם לב עם התרבות היהודית על כל גווניה, מסורותיה ומנהגיה.
"סיפורים במעגל השנה – מבחר סיפורי חגים ומועדים" בעריכת מירי ברוך ועשי וינשטיין, בהוצאת דני ספרים.

סיפורים לשבת (לכבוד שבת-אורי אורבך); סיפורים לראש השנה (כתר על הראש של השנה-דבורה עומר); סיפורים לסוכות (חג האסיף של גדי-יעל בן ברוך); סיפורים לחנוכה (הסביבון הגדול-דבורה עומר); סיפורים לט"ו בשבט (הסיפור על אורן שנהפך לעץ אורן – פוצ'ו); סיפורים לפורים (אמא הלכה לאיבוד – נירה הראל); סיפורים לפסח (משלושה מי יודע – יפרח חביב); סיפור ליום השואה (המפוחית של שמוליק – דבורה קיפניס); סיפורים ליום הזיכרון וליום העצמאות (גם לטל יש סבא-רות טנא-טליס, ניר חזק מטנא – צביה ב-שלום); סיפור ליום ירושלים (מתנתו של חנינא בן דוסא לירושלים-עיבוד: מירי ברוך); סיפורים לל"ג בעומר (הבצל של אנריקו – דורית אורגד); סיפורים לשבועות (בטנא אחד-אלי רוה); סיפורים לתשעה באב (למה חרב בית המקדש – עיבוד: מירי ברוך).



הספר מתאים הן לילדי הגן ובית הספר העושים את צעדיהם הראשונים בעולם הקריאה, והן לקריאה משותפת של הורים וילדים בבית.

"סיפורים במעגל השנה – מבחר סיפורי חגים ומועדים" בעריכת מירי ברוך ועשי וינשטיין. איורים: פפי מרזל. הוצאת "דני ספרים", 126 עמודים. מחיר לצרכן 88 ש"ח, להשיג בכל חנויות הספרים ובחנות המקוונת של ההוצאה: www.siman-kria.co.il .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...