יום חמישי, 19 בדצמבר 2019

טבעונות וצמחונות, לא עוד טרנד חולף



העולם מתקדם לעבר צמחונות וטבעונות ואנחנו בישראל צועדים איתו יחד יד ביד ואפילו הופכים למהפכנים בתחום בכלל. בימינו מרבית האנשים יודעים שמרבית המזון שמגדלים נועד כדי להאכיל חיות משק ולא בני אדם. מה שנוגע ומשנה את חוקי הטבע הברורים ויחד איתם את העלויות מבחינת כסף, פגיעה בסביבה וכו. 

המגמה של הטבעונות בארץ תפסה תאוצה ולפי סקרים שנערכו בעולם, היום הארץ חיים כ-5% ואפילו תל אביב הוכתרה כבירת הטבעונות העולמית, מה ששם אותנו חזק על המפה בתחום ובשל כך סוחף לא מעט מסעדות, מכולות וכו לשנות את התפריטים ואת המוצרים שהם משווקים. לא בכדי התחום מעורר אהדה, מדובר בתחום חשוב ביותר שכל בר דעת מבין שזה יכול לסייע לכולנו לבריאות ולכדור הארץ מבחינת איכות הסביבה. 

כחלק מהמגמה הצומחת, אבי שטייניץ, שף מוערך הסביר בסדנה "planet base" של "האקדמיה של סיבוס" למסעדנים ושפים שהמגמה מעוררת שינוי מדהים בקרב המטבחים השונים במסעדות, השפים לא סתם מכניסים את השינוי בתפריט שלהם, אלא מדובר בהכנסה של כ-20% מסך התפריט כשכל המנות שנשנכסות הן מנות "פיין" ולא עוד סלט לא מנומק. החך הישראלי לא עושה חיים קלים למסעדנים, הוא דורש אוכל צמחוני/ טבעוני שיהיה טעים, יראה שיק ויהיה מלא בגאלם כמו כל מנה אחרת בתפריט. 

עוד מגמה בתחום, היא מגמת הדיאטות. נוצרה שיטה שהיא שיטת המפחיתנים. לפי סקרים שבוצעו בישראל כ-35% הפכו מפחיתני בשר וצריכת החי ועברו לצריכה מרובה יותר של הצומח. יש כאלו שמפחיתים בתדירות צריכה החי, אחרים שקבעו לעצמם יומיים בשבוע שלא יאכלו מן החי ואחרי פשוט הורידו באחוז הבשר באופן כללי והחלטו לצרוך תחליפים למינים. 

כחלק מהמגמה, גם רשת הילטון העולמית וסודסקו אימצו לעצמם הפתחתה כל אחד על פי ההחלטה שהתקבלה בחברה  (ניתן לקרוא על המהלכים ברשת). בחברות הנ"ל רואים שינוי משמעותי בין מה שהוגש בחדרי האוכל לפני לבין מה שמוגש כעת, הם אימצו את המגמה ההולכת וגוברת בעולם והחליטו לקחת חלק אינטגרלי בה. 

כחלק מסדנת  planet base של "האקדמיה של סיבוס" למסעדנים בה למדתי רבות על התהליך, התנסיתי בדמוי בשר של חברת ביונד, הופתעתי בגדול שאפשר לייצר אוכל באמת טעים עד כדי כך שבסיום הכנס שאלתי איפה אפשר כצרכן פרטי לרכוש את התוספת הנהדרת הזו לתפריט שלנו כמשפחה. ולשמחתי, ביונד, עובדים על שיווק המוצרים השונים לכל הרשתות. 

בנימה אישית, אני מאוד מחוברת לנושא, אנחנו בבית יומיים בשבוע לא אוכלים כלל מהחי, ואני מפחיתה באופן עיקבי את הצריכה לאט לאט כדי שילדים יתרגלו לטעמים שונים וכדי לעשות כל מה שיש בכוחותיי כדי להבטיח לילדים שלי עתיד ועולם טוב יותר. 


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...