יום ראשון, 22 בדצמבר 2019

ספר ילדים חדש "בובה בהשאלה"

 "בובה בהשאלה" ספר מקסים פרי עטה של ד"ר עיינה פרידמן הוא ללא ספק ספר שהצליח לגרום לו לזוז מעט במקומי ולחשוב על הדרך שבה אנחנו מלמדים את הילדים שלנו לגבי העניין החומרי בחיינו, כיצד ואיך יש לנהוג בסיטואציות מסוימות כמו שלמשל רואים בספר של הגעה לחנות צעצועים והבקשה של הילדים לקבל צעצועים חדשים. הספר מוביל אותנו לחשיבה ושיחה על עידוד יצירה, כזה שיתרום רבות לפיתוח הדימיון וכמובן יסייע לנו לזכות בעוד שעות של הנאה יחד, כל המשפחה.  
במרכז הסיפור משפחה שמחנכת את ילדיה לערכים, ולכך שהעובדה שהתקציב שלהם הוא מוגבל אין זה אומר שאושרם של הילדים יהיה תלוי בו. להיפך, הם יוצרים את הצעצועים שלהם במו ידיהם ומובילים את הילדים למקום שבו הם בעצם יוצרים את מה שהם רוצים לקבל. בעל חנות שהפך כבר למכר משפחה קרוב, מאפשר לילדים להגיע לחנות הצעצועים שלו ולשחק שם כאוות נפשם, אך הסיפור מסתעף כשחברה של עמליה רוכשת את הבובה שעמליה הכי אוהבת בחנות ואיתה משחקת כבר זמן מה.

מתוך הסיפור: עֲמַלְיָה נֶעֶצְבָה מְאֹד. הִיא לָקְחָה בְּיָדֶיהָ אֶת הַבֻּבָּה, חִבְּקָה אוֹתָהּ וְאָמְרָה: "אֲנִי רָאִיתִי אוֹתָהּ רִאשׁוֹנָה! וְגַם חִבַּקְתִּי אוֹתָהּ בַּחֲנוּת! וְקוֹרְאִים לָהּ דּוֹרִית". הִתְרַעֲמָה עִדִּית וְקָרְאָה: "מַה פִּתְאֹם! זֹאת בֻּבָּה חֲדָשָׁה, לֹא מְשֻׁמֶּשֶׁת, הִיא לֹא הָיְתָה שֶׁל אַף אֶחָד, וְעַכְשָׁיו הִיא רַק שֶׁלִּי!" "אֲנִי רָאִיתִי אוֹתָהּ רִאשׁוֹנָה!" קָרְאָה שׁוּב עֲמַלְיָה. 

הטקסט בספר מנוקד והשפה מתאימה לקריאה משותפת של ילדי גן בוגרים עם מבוגר. בעמוד האחרון של הספר יש מקום בו יכולים הילדים לצייר צעצוע מדמיונם. על איורי ספר הילדים הופקדה אינה קצב אשר עוטפת את הטקסט הנפלא של עינה פרידמן באיורים עתירי פרטים בגוונים פסטליים רכים. 

"בובה בהשאלה" הוא ספר הילדים השני של עיינה אשר עוסק במושג הבעלות והשייכות של פריטים אצל ילדים. עיינה פרידמן מספרת: "באמצעות קריאת הספר אפשר להבחין בין מושג ההשאלה לבין השייכות: רכישה, מתנה ושימוש זמני בחפץ. השאלה היא מצב משתנה היות שצריך להחזיר את החפץ המושאל. הימצאותו בידי אדם לפרק זמן אינה מעידה על שייכותו לאותו אדם. נושא השייכות חשוב לילדים. מה שלי? האם אני מרשה לילדים אחרים לשחק במה ששלי? (ספר ילדים קודם שהוצאתי לאור דן בהרחבה בנושא השייכות, ונקרא 'שלי מהבית'. גם כן על בובה).

הספר מציג ילדים שלא נולדו עם כפית של כסף בפה למול ילדה מפונקת שמוותרת על בובה שקנו לה כי מישהי שיחקה בה מעט והיא "לא חדשה מהקופסה".

את הספר בהוצאת הספרים "אוריון ניתן לרכוש במחיר לצרכן 55 ש"ח. להשיג בכל חנויות הספרים וכן בחנות ההוצאה בקניון ערי החוף, רחוב סחרוב 19, ראשון לציון ובחנות המקוונת של ההוצאה www.orion-books.co.il. בקרו באתר של ד"ר עיינה פרידמן: http://ayanafriedman.co.il   

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...