יום רביעי, 25 בספטמבר 2019

אירוע הקולינריה של שנת 2019- "מועדון סעודת האבירים"


צילום-נמרוד כהן

"מועדון סעודת האבירים" אירוע השנה בקולינריה, האירוע שכולם רוצים לקחת בו חלק אך רק 50 אבירים זוכים להיכלל בו. השנה, גם אני זכיתי בהזמנה הסודית לסעודה האמורה.



האירוע הוכרז כהצלחה מסחררת, באירוע הציג כל שף 3 מנות נבחרות, כאלו שאף אחד לא יוכל להישאר אדיש אליהן. מנות ייחודיות שמאפיינות את השף בשילוב ערכי היסוד של המותג "מועדון סעודת האבירים". האירוע המדובר הינו אירוע קוקטייל שמגיע כדי לדון בסוגיות השונות בענף הקולינריה בארץ, ובעצם עורכים משתה עם שולחן ארוך בו כל האבירים אשר מסייעים למלכם להגיע למסקנות ופתרונות יצירתיים ככל שנדרש. 

אף אחד לא נשאר אדיש למגוון המנות שהוצגו, כל מנה הצגה, בצע ובגוון אחר, כאלו שמעוררים את בלוטות הטעם בפה ומענגות את החך. חלק מהשפים שנבחרו בפינצטה על ידי ועדה מיוחדת: גלי בן שמעון, אביתר שחר חיבזון, ג'קי סהר לוי, חיים בורנשטיין, תומר בר מאיר, שלומי בן שימול ולקינוח גל בוכניק. 


החלטת הועדה נעשתהעל פי מספר מישורים: ניסיון בתחום, יצירתיות, דמיון, דגש על ויזואליות המנה, וורבליות ועל פי שוני של כל שף אחד מהשני: סוג מטבח, בתחום הקולינרי, גיל, קהל יעד ואיזור גיאוגרפי.  לאירוע הוזמנו מיטב אנשי עסקים, שפים ואנשי מפתח בתחום הקולינרי: "אבי לוי" , "אילן קאשי" , "גיא וקסלר" , "שאול בן אדרת" , "תומר רומנסקי" "עדי ריכטר" , "פרנק אזולאי" "אריק ויגל" , "אילן הירש", "תומר מור מנכ"ל מסעדנים חזקים ביחד" , "דוד אלמקייס" , "יוסי שטרית" , "מאיר אדוני" ועוד.



שלומי בן שימול הציג וכתב על עצמו-
שלוש המנות מייצגות אותי בעבר בהווה ובעתיד מנה ראשונה: סשימי טאבולה סשימי טונה על קנל של בורגול דק, קוביות מלפפונים, פלפלים, פטרוזליה, נענע וחמוציות, שמן זית, ווינגרט רכז רימונים. זוהי מנה שמייצגת את העבר, המקום ממנו באתי- המטבח הישראלי למטבח היפני (גרתי בטוקיו שנתיים) מנה שנייה: ברוסקטה מוצרלה ברוסקטה מלחם מחמצת, קרם טונה, מוצרלה באפלו ואנשובי זוהי מנת ההווה שמסמלת את המטבח האיטלקי בו עבדתי לא מעט שנים מנה שלישית: קובנייה בשר שייטל קצוץ בתיבול פלפל אדום טחון, פפריקה, כמון, פלפל אנגלי ובצל  עם רוטב יוגרוט, צלפים וכוסברה זוהי מנה מהמטבח הערבי, המסעדה שאני פותח בקרוב תייצג את המטבח הערבי ישראלי. 
   
צילום-נמרוד כהן

 גלי בן שמעון הציגה את ספירלת סביצ׳ה מוסר ים /מנגו/ נענע ושמן שומשום חם על מצע של קרם מנגו חמצמץ בליווי של עלה סיגר פתוח קראנץ. ומוח עגל פיקנטי בקונפי עגבניות ושום שהוגש בקערת לחם בית אישית.

צילום-נמרוד כהן

צלע של בייבי טלה במרינדת יין אדום על מצע של קוסקוס מתוק בליווי 2 פירות יבשים ,צ׳ילי וקינמון. 
צילום-נמרוד כהן


חיים בורנשטיין הציג-
עיגולי כרישה מקורמלים קרם קונפי שום, סלמון גרבלקס כבוש ומעל נגיעות של קרם אפונה ושמן ירוק דיסקית של פיצוחים מקורמלים. פטה כבד קונפי שום ריבת בצל קרפציו תאנה מזוגגת ובלסמי מצומצם. פרוסות לשון עגל דקות על אטריות קדאיף לצד קרם בטטה מתקתק ושמן הדרים קיצי.

צילום-נמרוד כהן



 שף ג'קי סהר לוי  
כיסוני טורטייה כיסני טורטייה מצופות וממולאות בסלט אבוקדו ותערובת של חזה עוף יחד עם בצל גמבה פטריות בתיבול רוטב סויה. 
עוגיות מקרון ממולאות כבד קצוץ שילוב מתקתק עם מליחות מעודנת. סנדויץ' של עוגיות מקרון עם כבד קצוץ מבית סבתא מנה עם שילוב טעמים סופר מיוחד.  
צילום-נמרוד כהן


שירת הפרה- נתח טומהוק אישי ועסיסי . את נתח הטומהוק אין צורך להציג, אנטריקוט על העצם עסיסי במיוחד  מוגש עם רוטב סופר סודי ומיוחד המורכב מסויה פטריות וקשיו. 
צילום-נמרוד כהן


 שף קונדיטור גל בוכניק –קונדיטור 






     

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...