יום רביעי, 19 בספטמבר 2018

החומוס של ג'ינג'י- כי אם כבר לנגב חומוס אז במקום הכי טעים שאפשר



לא הרבה יודעים אבל אני במקור חצי מצריה, אצלנו בבית חומוס וטחינה הם אבני יסוד לארוחה. 
אבי מספר שסבתי ז"ל שהגיעה לארץ מאלכסנדריה שבמצרים, הייתה מכינה חומוס לארוחת בוקר, כשהחומוס שלהם היה עם המון טחינה ושמן זית איכותי, הם אכלו את החומוס עם לחם שחור. עוד הוא מספר שמעולם לא קראו לזה לנגב חומוס וזה ביטוי שעם השנים החומוס קיבל על עצמו... 
וכך יצאנו שלושה דורות לבחון מקרוב גם את החומוס של ג'ינג'י, קיבלתי המלצות רבות והיינו חייבים לפקוד את המקום כדי לבדוק בעצמינו. 
הגענו לקיבוץ עינת שבשרון, למקום קטן  שנפתח על ידי איתי גולן בשנת 1994 אך עם הרבה חמימות ותחושת ביתיות, מקום שבו הרגשנו באופן מיידי שניתן להרגיש בבית ולתת לבנות לצייר ולהדביק עד שאוכל יוגש. כשבמקביל ביקשתי לראות מקרוב איך מכינים את החומוס ומיד הזמינו אותי להיכנס למטבח. 
קיבל את פנינו ג'ינג'י בחור נעים הליכות, שמשרה מהרגע הראשון כייף ובעזרת החיוך שלו סוחף את כל מי שמגיע לחייך יחד איתו. 

כל המטעמים מהמטבח, בשל האדים התמונות מעט מטושטשות
החלטנו הפעם לקחת חומוס אחד מכל סוג ולחלוק, כדי ליהנות מכל המנות, במקביל הבנות החלו בעבודות היצירה מה שהשרה עוד קצת ביתיות במקום. 



לצד מנות החומוס השונות, חומוס גרגרים, חומוס פול, חומוס טחינה וחומוס מסבחה, ליוו אותנו גם סלט קצוץ טרי ורענן, וכדורי פלאפל ירוקים, טריים, חמים ונימוחים 


מנות החומוס השונות, לאכול, להתענג ולא לפספס אף חלק בהן. הפיתות איתן הוגשו המנות היו חמות ושמנמנות כמו שאנחנו אוהבים. מעין פיתות שמטרתן היא איסוף החומוס ללא ספק. 

חומוס עם פול, מנה נהדרת עם לא מעט פול שבושל מראש כמובן שהוגש חם ועם הרבה טחינה ושמן זית כמו שאנחנו אוהבים. המנה הייתה נהדרת, משביעה והזכירה לאבא שלי את הבית. 
חומוס מסבחה עם חריף שהוספנו לבד, חומוס עם גרגירים טחונים אך לא עד הסוף, בעל מרקם ייחודי, מצד אחד מרקם מלטף של החומוס לצד החריף המעקצץ של הפלפלים החריפים ובסיום גרגירי החומוס שטחונה למחצה.

 חומוס עם גרגרי חומוס שלמים, שמגיעים חמים ומבושלים טוב טוב, חומוס משביע מאוד, מאוד קשה לסיים צלחת כזו ועוד עם פיתות נלוות, מדובר במנה נהדרת שניתן לחלוק לפחות בין שני סועדים. 

חומוס טחינה, המנה טעימה ומזינה, יש שקוראים למנה זו מנת הספורטאים, מי שאוכל אותה בלי פיתה באמת נהנה מכל הטוב שיש בחומוס, טחינה, שמן זית וביצה קשה. הרבה מאוד חלבון ושומן בריאים. 


ולסיכום, הייתה לנו חוויה קולינרית מעולה, נהננו מאוד מטריות החומרים במקום, מהאוכל שמוגש מהר, מכך שבניגוד למקומות אחרים שבהם מוכרים חומוס לא דחקנו בנו למהר לאכול וללכת, וכמובן מטעם החומוס שהינו מעל ומעבר למה שציפינו ואנחנו מבינים דבר או שניים בחומוס, טחינה ושמן זית. 

לג'ינג'י שלושה סניפים מוצלחים של חומוס, אחד בסגולה- פתח תקווה, השני קיבוץ עינת והשלישי בנווה ירק. 
כדאי ומומלץ להגיע אליו במיוחד עכשיו בזמן הטיולים בתקופת החופשות השונות. 
תהנו באוירה נהדרת ומארוחה חמה וטעימה, חומוס ג'ינג'י זו פשוט חוויה. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...