יום רביעי, 19 ביוני 2019

ספר לילדים- הדרך הישירה לעולם העסקים- המסיבה הגדולה

הספר ששבה אותי!!!
אני מנהלת פרוייקטים בתפקידי, אני מנהלת ועדיי גנים, ועד בית, את האירועים במחלקה שלי בעבודה וכו. בהתאם לזה, הדבר מאוד דיבר אליי, הוא עזר לי להנגיש את מהות העבודה שלי דרכו, הוא עזר לי לפרוט את המילים הנכונות ואף לחשוב על הסיטואציות הנכונות כדי להמחיש לילדים מה אני עושה, איך מתכננים דברים בחיים ובכלל לראות את הדברים בעין אחרת, סוג של עין בוחנת ומעוררת תהיות ושאלות.
הספר מאוד דיבר אליי, הבנות לקחו את הספר למקום שלהן, אופק שלי בעזרת הספר החליטה שמתחילים לתכנן את יום הולדתה ה-4, ואז יצאנו מגזרת הספר לעולם שלנו והתחלנו לדבר על הדברים ולתכנן אותם לפרטי פרטים. 
אהבתי מאוד את ההנגשה לילדים, את הדרך שעוברים עם הספר, אומנם הן יחסית קטנות והספר כביכול מיועד לילדים גדולים יותר, אך הן בהחלט הבינו על מה מדובר וכיצד כדאי ועדיף לעשות דברים. 
מבחינתי זה ספר שניתן להתחיל לקרוא סביב גיל 3, ארבל שלי בת שנתיים וחצי אבל היא באופן יחסי מפותחת ומאוד ורבלית וכן היא התחברה לספר לדעתי ולעלילה כשלעצמה. 


גיבורי הספר הנוכחי (וסדרת הספרים) הם שני תלמידי בית ספר: אמה ואדם שמייצגים טיפוסים שונים של בני אדם (ילדים ומבוגרים כאחד). השניים עושים את דרכם הביתה מבית הספר לאחר יום לימודים ומתלוננים שאין מסיבות. מורתם שומעת אותם ומציעה להם לארגן מסיבה בעצמם. אדם מתעקש לארגן לבד מסיבה כך שהשניים מתכננים שתי מסיבות נפרדות. אדם מגיע לביתו ממהר לקבוע מסיבה לסוף השבוע המתקרב, הוא מבקש מהוריו לקנות כיבוד והולך לשחק במחשב. 

לעומתו אמה יושבת וחושבת על המסיבה שתערוך. היא חושבת מה צריך להיות במסיבה, מה תצטרך, ומהן הדרכים השונות להשיג אותם דברים. אמה מספרת להוריה על הפתרונות שמצאה וכשהיא מבינה שאינה יכולה לעשות הכול בעצמה, היא מתייעצת איתם לגבי החלקים שלא הצליחה לפתור. כך הצליחה אמה ליצור תכנית עבודה מסודרת לארגון המסיבה שלה. בעצת הוריה היא מצרפת אליה חברים נוספים לתכנון המסיבה וכל ילד מקבל תפקיד בארגון. 

כשהמסיבה של אמה מתקרבת היא פוגשת את אדם ורואה שהוא עצוב, משיחה איתו היא מבינה שהמסיבה שתכנן לא הייתה מוצלחת. אמה מנחמת אותו ואומרת לו שבעתיד יצליח יותר. הוא מבקש להצטרף אליה לארגון המסיבה, היא מסכימה ומספרת לו על החברים האחרים שעוזרים לה. במסיבה רואים אמה וחבריה איך כל החלקים עליהם עמלו כשתכננו את המסיבה מתחברים יחד בצורה מושלמת.

סדרת הספרים "הדרך הישירה לעולם העסקים" שפונה לתלמידים הצעירים בבית הספר היסודי, מודפסת בפונט גדול ומלווה באיוריה הצבעוניים של ג'וייטה נאוגי. במרכזם דמויותיהם של אמה ואדם במצבים שונות. הספרים נוצרו בליווי הכוונה של אשת מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והם כתובים בלשון קולחת שמאפשרת לילדים להפנים בזמן הקריאה באופן טבעי את הכלים השונים שאספה בשבילם מחברת הספר. 

"המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" הוא הראשון בסדרת "הדרך הישירה לעולם העסקים". ארבעה ספרים נוספים יצאו בהמשך: "חבורת המט"ח" – הכרת המושג מט"ח"; "קופת החיסכון שלי" – מודעות לחיסכון; "הכיתה היצירתית" – יצירתיות;  "הופעת סוף השנה"- עבודה בצוות.  

עופרה פלד היא היוצרת והמייסדת של חברת 7wh stars, חברה בינלאומית שמטרתה להעלות את המודעות של ילדים צעירים (עד גיל 8) לנושאים הבאים: חשיבה (במקום המילה "תוכנית") עסקית/כדאיות כלכלית, יצירתיות, ערכים וכישורי חיים באמצעות סדרות ספרים, סרטים ומשחקים. הסיפורים משקפים חוויות מהן יוכלו הילדים בעזרת ההורים והמחנכים להבין את הנושאים שבהשגרה היומיומית ולתרגל אותם. הסיפורים יכולים ללוות את הילדים הן ביחסים שלהם עם אנשים אחרים (משפחה, חברים) והן בלימוד יותר פורמלי של פיתוח חשיבה, כדאיות כלכלית ויצירתיות בדגש על ערכים.


"המסיבה הגדולה (תוכנית עסקית)" מאת עופרה פלד. איורים: ג'וייטה נאוגי. הוצאת ספרי ניב, 24 עמודים. מחיר לצרכן 64 ₪. להשיג בחנויות הספרים.

                       

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...