יום שבת, 24 בנובמבר 2018

ספר ילדים- לאדם יש שמש בבטן


ספר ילדים מקסים, מתאפיין בעיניי כספר שיכול לעזור לנו ההורים עם טיפול בכעסים והתרגשות של הקטנים שלנו. אני הקראתי לבנות שלי את הספר, בנות כשנתיים וכשלוש, כחלק מניסיון להסביר כיצד כדאי להתמודד עם הרגשות שלנו. 
אדם, הילד בספר ילד טוב, מוכשר, מופנם מחד ומוחצן מאידך, כשהוא חש ברגשות עזים הוא פחות מצליח לשלוט על עצמו. הוויסות הרגשי שלו לוקה בחסר כמו לא מעט ילדים, מפה חיברתי את המקרים בגן של הנשיכות/ מכות לבנות, הסברתי להן שבשל התחושות האלו הילדים מרגישים צורך להתנהג פחות יפה. 
הסיפור בעצם מאפשר להמחיש להן בצורה שבה הן יבינו או לפחות ינסו להבין מדוע ילדים מתנהגים כך.
זו בעצם דרך להנגיש את הסיטואציות מהגן לילדים, בין אם הילדים שלכם הם אלו שבדרך כלל מכים אותם ובין אם הילדים שלכם הם אלו שבדרך כלל מכים. 
אפשר לקחת את הסיפור, כל אחד למקום האישי של הילד שלו, אני רואה את הספר ככלי עזר לנו ההורים.
ילדים לא יודעים לזהות את ההבדל בין הרגשות, רק העוצמות מניעות אותם, לטוב ולרע. 


אורלי רון, הסופרת, שהינה מטפלת מוסמכת בביו פידבק ובעלת MA בחינוך מיוחד, מדריכת הורים, מאמנת חינוכית, ומומחית בהעצמה רגשית לילדים. מקדמת ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז וויסות רגשי. משלבת שיטות טיפול שונות בהתאם לצרכיו הספציפיים של כל ילד, מתוך אמונה שלכל אחד מאיתנו יש צרכים אינדיבידואליים וייחודיים. אחד הכלים הראשונים אותם אורלי מלמדת בקליניקה שלה הוא נשימה. כלי זה מאפשר לילדים ללמוד להתמודד בכוחות עצמם עם ההצפה הרגשית, ללא תלות בזולת.





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...