יום רביעי, 19 בספטמבר 2018

קיבוץ יד מרדכי- חוויה משפחתית יוצאת דופן ומתכון קל לעוגת דבש של הקיבוץ



אני באופן תמידי מחפשת אחר חוויות חדשות לבנות ולנו כמשפחה, בנותיי יחסית קטנטנות,  בנות 1.8 + 2.11 ואני בהריון מתקדם מה שמקשה על מציאת אטרקציה שמתאימה לכל הנדרש יחד, אך  ביקרנו השבוע בקיבוץ מרדכי והם הצליחו לעמוד במשימה פלוס פלוס פלוס. באנו כדי ללמוד קצת על הדבש ודרך הכנתו אך הופתענו בגדול כשלמדנו הרבה מעבר לזה בקיבוץ.

וכך יצאנו לדרך, מראשון לציון לכיוון הקיבוץ, הנסיעה ארכה כ-45 דקות,  כשהגענו לקיבוץ ראשית ערכנו פיקניק של ארוחת בוקר לכל המשפחה, יש ליד בית הדבש והדבורה מספר שולחנות פיקניק ובמידה והינם תפוסים, יש מרחבי דשא שבהם אפשר לפרוס מחצלת ולשבת בנעימים וליהנות מהאויר הנעים בקיבוץ. 
לאחר ארוחת הבוקר, נכנסו לפעילות בבית הדבש ובדבורה, כשבתחילתה מוקרן סרט בן כ-3 דקות ובו הסבר על תהליך הפקת הדבש, סרט ענייני וקצר. 
בסיום הסרט קיבלנו הדרכה פרונטלית של דבוראי/כוורן, הוא הסביר על כל חלקי תהליך הפקת הדבש, הכניס את כל הקהל לעיניין בעזרת שאלות מנחות, הסביר מה כוללת עבודתו, מה נדרש מבחינת בטיחות וכמובן הראה לנו את הדבורים יחסית מקרוב(מבעד לזכוכית).






בסיום ההסבר של הדבוראי, הכנו יחד נר מדונג, פעילות קצרצרה אך מאוד נחמדה לילדים, הבנות נהנו מעצם ההכנה והיצירה בפני עצמה. מטה אחד מהנרות שהכנו. כל ילד יכול להכין נר...

לאחר מכן, יצאנו לטעום דבש טהור שטעמו היה נהדר ופחות מתוק מהרגיל ולכן גם הקטנות התחברו אליו.

 

בשלב זה יצאנו לטיול ברחבי הקיבוץ על גבי קרוניות שמחוברות לטרקטור, קיבלנו הסבר מקסים ומפרה על פינות שונות בקיבוץ, כמו הרפת, הלולים החדשניים, אתר הקרב בין חברי הקיבוץ לפולשים, על הבתים הישנים מול החדשים של חברי הקיבוץ, על פירות ההדר שגדלים ברחבי הקיבוץ שחלקם עוברים לייצוא והפגומים בהם עוברים למסחטות להפקת מיץ, ועוד ועוד. 
צריך לשמוע את הסיפורים ולראות את המראות השונים כדי להתחבר לנושא, לכן אין טעם הלרחיב על כך, רק אוכל לומר שאלו היו 15-20 דקות מהנות ביותר וכמו שכבר כתבתי מפרות.
מפה המשכנו לחווית האפייה המתוקה בקיבוץ, להכין את עוגת הדבש שהתגלתה כמעולה, נימוחה, טעימה ממש.
מתכון לעוגת אינגליש קייק-
רבע כוס דבש
רבע כוס שמן
חצי שקית אבקת אפייה- אני שמתי את כל השקית, יצאה גבוהה ויפה
2 ביצים M
חצי כוס סוכר- אני הורדתי לרבע 
חצי כוס קמח 
מערבבים והופ לתנור על 160 מעלות לכ-20 דקות 

המשכנו לביקור בחנות הנפלאה, כי איך אפשר להסתובב בקיבוץ יד מרדכי ולא לקנות ממטעמיו?! 
רכשנו לנו את הדברים שאנחנו אוהבים במחירים סבירים ואף במבצעים שווים לחלקם.





לסיכום הייתה לנו שבת מופלאה, מיוחדת, מלאת עניין וידע, שבת משפחתית שמאחדת ויוצרת חוויות לכל החיים. אנחנו מאוד נהננו וממליצים גם לכם לצאת קצת מהשגרה בקיבוץ יד מרדכי. 


בנוסף, ממליצה לכם להיערך לקראת החופשים השונים בסוכות, שכן מתקיימת פעילות יוצאת דופן של משחק משפחתי, מירוץ משפחות חוויתי בנוסף לכל הפעילויות מעלה ועוד. המירוץ יתקיים בימים רביעי 26/09 ובשבת 29/09 .
החוויה הקיבוצית המתוקה, כמו זו שאנחנו חווינו תתקיים לאורך כל סוכות 24-30/09 כשבנוסף תוקם סוכה כשרה במקום לרשות המבקרים.\
עלויות- (נלקח מיח"צ המקום)
משחק המרוץ בזמן: 200 ש"ח למשפחה/ רכב(הפעילות מותאמת למשפחות עם ילדים מגיל 5 ומעלה). למעוניינים להמשיך לפעילות בבית הדבש והדבורה: תוספת של 15 ₪ למשתתף. לפעילות סדנת אפיית עוגות דבש: 15 ₪ עוגה משפחתית.
הפעילות תתקיים ביום שלישי 26/9 וביום שבת 29/9. הזנקת המרוץ בשעה 10:00 בדיוק.

משך הפעילות – כשלוש שעות 
* הרשמה מראש בטלפון 08-6720559 או 052-3923104.
הפנינג סוכות:  מחיר משולב לפעילות חוויה קיבוצית מתוקה (בית הדבורה והדבש + נסיעה חווייתית בטרקטור ועגלה + בית קיבוץ של פעם) ואתר שחזור הקרב:
ילד 55 ₪, מבוגר 50 ₪. לתחנת פעילות אחת : 25 ₪. סדנת אפיית עוגות דבש: 15 ₪ לעוגה משפחתית. פעילות יצירה בתשלום.
משך הפעילות 2.5 – 3 : שעות, מ-10.00 עד 16:00
לפרטים, תיירות יד מרדכי: 08-6720559 | 052-3923104 | www.facebook.com/tourym | tym.co.il



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...