יום חמישי, 5 בספטמבר 2019

מלח עם יוד?! כן! זה בריא לנו :)



אם גם אתם כמוני שמעתם הרבה לאחרונה על הצורך לצרוך יותר יוד, אז תשמחו לדעת שחברת "מלח הארץ" העשירה את המלח שלה ביוד, כך כולנו יכולים בקלות להוסיף יוד לתפריט מבלי לשנות הרגלים קיימים. רובנו מוסיפים מלח לאוכל שאנחנו מבשלים ואוכלים, למלח עם היוד אין הבדל בטעם לטעמי, ניסיתי להשתמש בו כשבועיים במקום מלח רגיל ואף אחד מבני הבית לא הרגיש בהבדל. 
חברת "מלח הארץ" השיקה את המלח שמועשר ביוד בקופסה משפחתית של קילו,נוחה לשימוש, עם סגירה חוזרת. 
חשוב מאוד לדעת שגוף האדם לא מייצר יוד, אלא רק צורך אותו בתזונה (אצות, דגים, חלב ניגר ועוד). ובשל כך, יש להעשיר את התזונה שלנו בעוד מרכיבים עם יוד, כפי שממליץ איגוד הבריאות העולמי. יוד הוא מינרל חשוב לגוף האדם, הוא מסייע להתפתחות המוח, לפעילות בלוטת התריס, בריאות השיער, חום הגוף איזון המשקל ועוד.  
לפי נתוני ארגון הבריאות העולמי, עד כשליש מתושבי כדור הארץ חשופים למחסור ביוד. בישראל נמצא חסר של יוד בקרב שני שליש מדגימות ילדים שנבדקו וב- 9 מתוך 10 מדגימות נשים הרות, זאת על פי סקר ארצי שבוצע בישראל ב-2016 בהשתתפות משרד הבריאות.

ד"ר יניב עובדיה, דיאטן מחקר, מערך נשים ומיילדות, המרכז הרפואי-אוניברסיטאי "ברזילי" באשקלון, מאבחן ומייעץ לתזונת בלוטת התריס, מסביר: "אחת הבעיות החמורות שאני ורבים מעמיתיי מתמודדים עמה הינה חוסר המודעות לחשיבות היוד לבריאות, ומכאן לחוסר אבחון וטיפול בצריכת יוד נמוכה. שיפור משק היוד בגוף עשוי לסייע בהתמודדות עם השמנה, קושי להתמודד עם עודף משקל ויתר שומנים בדם. צריכה מספקת של יוד מסייעת למיצוי מלוא היכולת השכלית, כי ליוד חשיבות להתפתחות המוח ותפקודו בשלבי החיים השונים. סביר שמשק יוד תקין בגוף מסייע להפיק את המירב מפעילות גופנית. לנשים בגיל הפוריות המקפידות לצרוך מספיק יוד לפני, במהלך ולאחר ההיריון, יש סיכוי נמוך יותר לפתח מחלות של בלוטת התריס".



את צנצנת "מלח הארץ" מועשר ביוד 1 ק"ג ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והמרכולים, ומחירה לצרכן ברמי לוי און ליין לדוגמא הינו: 8.90 ₪. מלח מועשר ביוד מוצע גם במלחייה המכילה 250 גרם ומחירו לצרכן 5.90 ש"ח  .


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...