יום שבת, 8 בדצמבר 2018

בוריק, בריק או בוריקה?! והפעם עם טוויסט חדש-מטחנות מלח הארץ




לא חשוב איך תקראו למאפה המטוגן שרץ כבר שנים ארוכות, אצלנו בטריפולי קוראים לו בוריקה, יש לו שלל גוונים ומילויים ואנחנו מכינים אותו בתדירות גבוה בשל היותו זמין, זריז וטעים!
הפעם בחרתי לשכלל אותו בעזרת מטחנות התבלינים החדשות של "מלח הארץ". 
מטחנות תבלינים שמשדרגות כל מאכל בקלות, זריזות, התבלינים נטחנים במקום ומיד מרגישים בטעם בטריות ובריח שאופף את המאכל. 
בהתנסות זו בחרתי לשלב 3 מטחנות תבלינים חדשות, הכוללות תבלינים ומלח, היתרון העצום בהן הוא העובדה שבקלות ובאופן מדויק מתבלים והתיקון במידה ונדרש הוא קל וזריז.
במסגרת ההתנסות שלי בחרתי בשני מילויים שונים לבוריקה,
הראשון עם ביצה שאצלנו כולנו עפים עליו, עם טוויסט של  מטחנת אקסטרא תבלינים-שום פלפל שזו בעצם תערובת של מלח, שום יבש, פלפל לבן/שחור/ירוק/אדום, דוחן ושמן פלפל.
שילוב מופלא בין מליחות לחריפות, יש להוסיף לפי כמות החריפות/גובה החריפות שאתם אוהבים. מתאים מאוד גם לתיבול של שקשוקות ועוד.

הניסוי האחר היה בבוריקה עם מילוי תפוח אדמה עם שני טוויסטים של טעמים יוצאי דופן, כאלו שבדרך כלל אני אוכלת במסעדות וסקפטית להגיע אליהם האןכל הביתי.
בכנות, הופתעתי לטובה ואפילו שמחתי שסוף סוף יש דרך קלה ומהירה להגיע אליהם.

הראשון היה בו טוויסט של מטחנת התבלינים-טנדורי- תערובת הודית חמימה ונהדרת, אשר מכילה מלח, זרעי חילבה, גינגיר,שום יבש, פפריקה מתוקה, פלפל שאטה, זרעי כוסברה, פלפל שחור, בצל יבש, כמון, קליפת לימון, עלי כוסברנ, קינמון והל.  תערובת מדהימה שנתנה קיק רציני לבוריקה שמעולה לא ידעה שהיא יכולה להיות הודית בקלות. התערובת הרימה את המאפה המטוגן כמה רמות מעלה.

השני היה טוויס חריף טעים, או בשמו מטחנת אקסטרא תבלינים-ספייסי שגם הוא במינון קטן מוביל לטעם גדול, מדובר בתערובת נהדרת חריפה, ניתנת לשליטה על ידי סיבוב במטחנה. התערובת הזו מכילה-מלח, פלפל שאטה, פלפל שחור, פפריקה מתוקה, פלפל ירוק, חלפיניו, שום יבש, פלפל אדום, זרעי כוסברה, כמון ושמן קפסיקום.
מדובר על תערובת חריפה ועשירה מאוד, מתאימה לכל אוהבי החרחף-טעים, מבחינת מנעד הטעמים היא מתאימה מאוד לתיבול דגים חריפים ו/או רסק עגבניות כשאוכלים מאפים למינהם. תערובת מושכת, ספייסית שאצלנו מאוד אהבו.

כחובבת בישול וקולינריה בכלל, כזו שאוהבת להתנסות במוצרים חדשים ובכלל בטעמים חדשים, אני יכולה להגיד בפה מלא בוריקה 😉 שמדובר בשוס רציני.
כייף להכין מאכלים בבית שמזכירים מסעדות, כאלו שמחזירים אותך להפליג למחוזות בנם ביקרת ונהנית מהם. ההתנסות עם המטחנות הייתה מאוד חיובית ואני עוד עתידה לשלב אותן במתכונים נוספים.

וכעת למתכון לבוריקה-
עלי סיגר קנויים-אני לא מכינה לבד

למילויים-פירה עם בצל מטוגן ו/או חצילים מטוגנים ו/או ביצה
יש כאלו ששמים גם ביצה קשה, אני פחות מתחברת
יש לקפל כל עלה לשניים ובאחד מהכיבים באמצע חשים את המילוי ולטעוף כמשולש.
את הבוריקה עם הביצה עושים בתוך כוס, כדי שהביצה לא תצא.
יש לטגן בשמן חם עד להזהבת העלה.
בתיאבון!🤗

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

"ננו גארד אומגה 3"- מהיום קל יותר ונעים יותר לצרוך אומגה 3

  חברת הסטרט אפ הביו טכנולוגית הישראלית ( Granalix ) המתמחה בפיתוח תוספי תזונה ממקור טבעי באמצעות ננו טכנולוגיה, משיקה את ננו גארד אומגה ...